16
Marzec
8:00 am — 5:00 pm

Ładowanie Wydarzenia
  • To event minęło.

Prawo konsumenckie w energetyce
aspekty praktyczne

  • Klauzule niedozwolone w umowach
  • Regulaminy konsumenckie
  • Kary umowne w umowie sprzedaży energii
  • Orzecznictwo UOKiK
  • Umowy zawierane na odległość
  • Obowiązki firm energetycznych
  • Nowy system reklamacji w energetyce
  • Najczęściej występujące problemy
  • Dobre praktyki

DATA I MIEJSCE:

16 marzec 2017 r.
Centrum Konferencyjne Golden Floor, Warszawa
Al. Jerozolimskie 123A, Centrum

Korzyści z uczestnictwa:

Stale zmieniająca się sytuacja w branży energetycznej, wymaga ciągłego pogłębiania wiedzy i umiejętności, dlatego serdecznie zapraszamy do udziału z szkoleniu dotyczącym prawa konsumenckiego w energetyce. Celem szkolenia jest przekazanie teoretycznej oraz praktycznej wiedzy z zakresu zawierania umów sprzedaży energii.

Prelegenci przedstawią najnowsze orzecznictwa UOKiK, omówią regulaminy konsumenckie, poruszą kwestie klauzul niedozwolonych oraz kar umownych, jakie mogą się pojawić w umowie sprzedaży energii. Zostaną poruszone tematy związane z zawieraniem umów na odległość, obowiązkami oraz najczęściej pojawiającymi się problemami w tym zakresie. Dodatkowo zostanie omówiony nowy system reklamacji w energetyce – jakie klauzule ograniczają składanie reklamacji i jak je prawidłowo rozliczać.

Udział w warsztacie jest szansą na poszerzenie swojej dotychczasowej wiedzy i uzyskanie możliwości wymiany doświadczeń z uczestnikami rynku oraz zaproszonymi Ekspertami.

 

Warsztat kierujemy do osób pracujących w branży energetycznej, a przede wszystkim przedstawicieli działów:prawnych

 

  • obsługi klienta
  • sprzedaży
  • rozliczeń i windykacji
  • reklamacji
  • obsługi odbiorców

 

 

9.00 REJESTRACJA I PORANNA KAWA

9:00 Rejestracja i poranna kawa

9:30 Klauzule niedozwolone w umowach – wyzwania i błędy w branży energetycznej

– przegląd i omówienie najbardziej problematycznych klauzul abuzywnych

– umowy – orzecznictwo UOKiK

– regulaminy konsumenckie

– najczęściej pojawiające się problemy

Joanna Jeżewska, Radca Prawny, Kancelaria Radców Prawnych „Centrum Prawa Konkurencji”

11:00 Przerwa kawowa

11:20 Kary umowne w umowie sprzedaży energii

– podstawa i konstrukcja prawna

– ograniczenia wynikające z prawa energetycznego

– na co zwrócić uwagę konstruując karę umowną

– jakie opłaty nie mogą a jakie mogą kwalifikowane jako kara umowna w umowie sprzedaży energii

– orzecznictwo UOKiK – kary umowne

– case study

– obowiązki przedsiębiorstw energetycznych

Zuzanna Ochońska, Prawnik, Kancelaria Radców Prawnych, Markiewicz & Sroczyński
Agnieszka Staszek, Prawnik, Kancelaria Radców Prawnych, Markiewicz & Sroczyński

12:50 Lunch

13:30 Umowy zawierane na odległość w praktyce

– trudności występujące przy zawieraniu umów na odległość

– charakterystyka relacji w praktyce

– obowiązki firm energetycznych

– praktyczne aspekty po zmianach

– zagrożenia

– najczęściej występujące problemy

Małgorzata Dobrzyńska-Dąbska, Radca Prawny, Kancelaria MDKA

14:30 Przerwa kawowa

14:40 Nowy system reklamacji w energetyce

– jak radzić sobie z najczęściej pojawiającymi się problemami

– klauzule ograniczające składanie reklamacji

– optymalizacja rozpatrywania reklamacji

– rozliczanie reklamacji

– dobre praktyki

Elżbieta Modzelewska-Wąchal, Radca Prawny, Kancelaria Radców Prawnych „Centrum Prawa Konkurencji”

16:00 Zakończenie warsztatów. Wręczenie certyfikatów.

Cena: 1195 zł + 23% VAT 

Pobierz formularz

Szczegóły

Data:
Marzec 16, 2017
Czas:
8:00 am - 5:00 pm
Wydarzenie Category:
Wydarzenie Tagi:
, , , , ,

Nadchodzące wydarzenia