09
lipiec
10:00 am — 2:30 pm

Ładowanie Wydarzenia
  • To event minęło.

Rekrutacje pracowników . Nowoczesne narzędzia i selekcja pracowników

➢ Rekrutacja i selekcja pracowników w kryzysie
➢ Różne kanały rekrutacji – co wybrać w czasach kryzysu
➢ Organizacja procesu rekrutacji
➢ Wstępna selekcja kandydatów
➢ Wywiad kompetencyjny i inne narzędzia selekcji
➢ Zakończenie procesu rekrutacji

9 Lipiec 2020 r.
Warsztaty on- line 

Dlaczego warto wziąć udział :

Szkolenie ma formę interaktywnych warsztatów on-line, z elementami studium przypadku, burzy mózgów, symulacji i analiz, oraz praktycznych przykładów informacji o rekrutacji. Na szkoleniu omawiana jest też struktura rozmowy kwalifikacyjnej, wywiadu kompetencyjnego oraz Asssessment center. Treści teoretyczne przekazywane są w formie mini-wykładów, po których uczestnicy ćwiczą w ramach zajęć praktycznych i dyskutują na temat własnych strategii rekrutacyjnych. W trakcie dyskusji
szkoleni mają możliwość wykorzystania własnych doświadczeń w zakresie rekrutacji i selekcji w czasach sytuacji kryzysowej oraz skonfrontowania tego z narzędziami używanymi przez innych uczestników

Do kogo kierujemy warsztat :
Do menadżerów rozpoczynających zarządzanie zespołami rozproszonymi i pracownikami zdalnymi
Do liderów projektów oraz kierowników projektów  pracujących wirtualnie
Do specjalistów i pracowników pracujących w zespołach rozproszonych lub współpracujących z zespołami rozproszonymi, którzy chcą pracować bardziej efektywnie.
Do osób jakie mierzą się w swojej codziennej pracy z wyzwaniami pracy zdalnej z zespołem, przełożonymi lub z klientami w innych lokalizacjach.
Do pracowników działów HR, w organizacjach, w których występują rozproszone zespoły lub w których planowane jest ich wprowadzenie,a w szczególności:
✓ Kierownicy
✓ Dyrektorzy
✓ Wszystkie osoby zarządzające zespołem

10:00 Rejestracja

Rekrutacja i selekcja pracowników w kryzysie
❑ Rynek pracy w trakcie pandemii koronawirusa – od rynku pracownika do rynku pracodawcy.
❑ Strategie rekrutacji kandydatów do pracy w sytuacji kryzysowej.
❑ Rekrutacja poprzez ogłoszenia w prasie i Internecie.
❑ Nabór pracowników drogą oficjalną lub na portalu instytucji.
❑ Budowanie i utrzymanie pozytywnego wizerunku pracodawcy na rynku pracy.

Różne kanały rekrutacji – co wybrać w czasach kryzysu
❑ Rekrutacja na serwisach zawodowych, portalach społecznościowych i inne mniej formalne kanały rekrutacji.
❑ Współpraca z urzędami i agencjami doradztwa personalnego.
❑ Rekrutacja z polecenia.

Organizacja procesu rekrutacji
❑ Planowanie potrzeb kadrowych na podstawie zapotrzebowania jednostek organizacyjnych.
❑ Planowanie rekrutacji w oparciu o potrzeby związane z kryzysową sytuacją.
❑ Jak pozyskać najlepszych: marketing rekrutacyjny w praktyce.
❑ Wybór właściwych narzędzi rekrutacyjnych.
❑ Planowanie kampanii komunikacyjnej na zewnątrz i wewnątrz organizacji.
❑ Przygotowanie informacji o naborze. Tworzenie i zastosowanie opisu stanowiska pracy.
❑ Projektowanie ogłoszenia rekrutacyjnego.
❑ Udzielanie informacji na temat rekrutacji i jej przebiegu – bezpośrednio, mailowo i przez telefon.

Wstępna selekcja kandydatów
❑ Analiza i selekcja listów motywacyjnych i życiorysów. Czytanie między wierszami – jak adekwatnie odczytywać nie do końca prawdziwe informacje z CV.
❑ Metody selekcji w przypadku zbyt dużej liczby odpowiedzi.
❑ Sprawdzanie referencji kandydata za pośrednictwem internetu i telefonu – szanse i pułapki.
Wywiad kompetencyjny i inne narzędzia selekcji
❑ Wywiad kompetencyjny: ustrukturyzowana lub bez wyraźnej struktury. Specyfika wywiadu telefonicznego lub rozmowy wideo.
❑ Wybór czasu i miejsca (medium) rozmowy z kandydatem. Ustalenie czasu trwania spotkania.
❑ Przebieg właściwej rozmowy. Pytania do kandydata – jak skłonić ludzi do mówienia tego, czego
chcemy się dowiedzieć. Jakich pytań unikać?
❑ Budowanie zaufania. Mowa ciała i pozawerbalne sygnały, które wysyła kandydat – jak je adekwatnie odczytywać.
❑ Merytoryczne aspekty rozmowy. Prezentacja pracodawcy i stanowiska, które ma objąć kandydat.
❑ Rozmowa o płacy – podstawowe strategie pytania kandydata o oczekiwania finansowe i przedstawiania własnych propozycji.
❑ Ocena kandydata w rozmowie kwalifikacyjnej. Podjęcie ostatecznej decyzji. Pułapki oceny.
❑ Assessment Center jako zaawansowane narzędzie selekcji.
❑ Prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej – ćwiczenia.

Zakończenie procesu rekrutacji
❑ Przygotowanie raportu po rekrutacji.
❑ Przekazywanie informacji zwrotnych kandydatom, którzy otrzymali stanowisko lub awans.
❑ Przekazywanie informacji zwrotnych odrzuconym kandydatom.

 

14:30 Zakończenie

Cena: 650 zł + 23% VAT 

Pobierz formularz

Szczegóły

Data:
9 lipca, 2020
Czas:
10:00 am - 2:30 pm

Nadchodzące wydarzenia