Nowe zasady reklamacji w branży finansowej –
praktyka i pojawiające się problemy
- Ustawa o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego
- Mocniejsza ochrona konsumenta na rynku finansów – nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów
- Powołanie nowej instytucji – Rzecznik Finansowy
- Zasady obsługi skarg według najnowszych wytycznych KNF
DATA I MIEJSCE:
25 listopada 2015 r.
Centrum Konferencyjne Golden Floor, Warszawa
CENA:
Cena 1295zł + 23% VAT – do 28.10.2015 r.
Cena 1495 zł + 23% VAT – po 28.10.2015 r.
GRUPA DOCELOWA:
Warsztaty kierujemy instytucji finansowych a w szczególności:
- Pracowników działów reklamacji
- Działów jakości
- Działów obsługi klienta
- Contact Center
- Rzeczników klienta oraz konsumenta
- Osób odpowiedzialnych w firmie za kontakty z klientem
KORZYŚCI Z WARSZTATU:
W sierpniu br. Prezydent podpisał ustawę o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i Rzeczniku Finansowym. W praktyce oznaczać to będzie dodatkowe obowiązki instytucji finansowych w kontekście procedury reklamacyjnej względem klienta, z którym zawiera umowę. Ponadto nowa regulacja wprowadza nowy podmiot – Rzecznik finansowy, który będzie uprawniony do wytoczenia powództwa na rzecz i w imieniu klienta. Regulacja skierowana jest do banków, firm pożyczkowych, pośredników, SKOK-ów, ubezpieczycieli i funduszy inwestycyjnych. Te podmioty, które nie zdążą z udzieleniem odpowiedzi na reklamację przekraczając ustawowe terminy lub nie uzasadnią właściwie decyzji mogą ponieść w tego tytułu spore koszty. Ustawa nie jest doprecyzowana, co zapewne rodzić będzie duże problemy natury praktycznej. Pewne jest to, że zdecydowanie polepszy się sytuacja konsumentów…ale co z usługodawcą na rynku finansów?
Na te i wiele innych wątpliwości odpowiedzą zaproszeni przez nas Eksperci na warsztacie 25 listopada 2015r. pt. Nowe zasady reklamacji w świecie finansów.
Zapraszamy!
08:30 Rejestracja uczestników i poranna kawa
09:00 Ustawa o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego
- Wpływ nowej regulacji na funkcjonowanie podmiotów finansowych
- Adaptacja nowych przepisów do regulacji wewnętrznych (np. regulaminów)
- Nowe regulacje a wzory umów
Maciej Raczyński, Radca prawny, Partner, Raczyński Skalski & Partners Kancelaria Radców Prawnych
10:30 Przerwa kawowa
11:00 Mocniejsza ochrona konsumenta na rynku finansów – nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów
- Pozycja konsumenta w kontekście niekorzystnych zapisów umownych – nowy model kontroli postanowień wzorców umów
- Odpowiedzialność i kary za stosowanie niekorzystnych zapisów umownych
- Nowe uprawnienia Prezesa UOKiK w zakresie wykrywania i sankcjonowania naruszeń zbiorowych interesów konsumentów na rynku finansów
Piotr Suski, Radca prawny, Markiewicz & Sroczyński Kancelaria Radców Prawnych
12:30 Lunch
13:15 Powołanie nowej instytucji – Rzecznik Finansowy
- Pojęcie reklamacji
- Rozpatrywanie reklamacji
- Sankcje za naruszenie praw klienta
- Rzecznik finansowy – kompetencje
- Uprawnienia procesowe
- Pozasądowe rozstrzyganie sporów
Arkadiusz Skrobich, Radca prawny, Putz|Skrobich Kancelaria Prawna
14:45 Zasady obsługi skarg według najnowszych wytycznych KNF
- Informowanie klienta o możliwości złożenia skargi
- Zasady dotyczące udzielania odpowiedzi na skargę
- Wprowadzenie ścisłego terminu rozpatrywania reklamacji
- Kontrola i nadzór KNF nad procesem rozpatrywania skarg
Marta Bieniada, Radca prawny, Clifford Chance
16:30 Zakończenie warsztatu, wręczenie Certyfikatów
- Piotr Suski, Radca prawny, Markiewicz & Sroczyński Kancelaria Radców Prawnych
- Maciej Raczyński, Radca prawny, Partner, Raczyński Skalski & Partners Kancelaria Radców Prawnych
- Arkadiusz Skrobich, Radca prawny, Putz|Skrobich Kancelaria Prawna
- Marta Bieniada, Radca prawny, Clifford Chance
Cena 1295zł + 23% VAT – do 28.10.2015 r.
Cena 1495 zł + 23% VAT – po 28.10.2015 r.