Problematyka prawa konsumenckiego w branży deweloperskiej
- Analiza i omówienie obowiązującego prawa dla Deweloperów
- Jak rzetelnie formułować regulaminy i wzorce umów w branży deweloperskiej
- Obowiązek informacyjny w praktyce
- Praktyka orzecznicza – najnowsze orzecznictwo
- Case study – przykłady decyzji Prezesa UOKIK dot. ochrony konsumentów
- Odpowiedzialność Dewelopera w praktyce
DATA I MIEJSCE:
17 maj 2016 r.
Centrum Konferencyjne Golden Floor, Warszawa
GRUPA DOCELOWA:
Do udziału w warsztacie zapraszamy przede wszystkim : • Firmy Deweloperskie, w szczególności: Działy prawne, Działy sprzedaży, Działy obsługi klienta;
Inne osoby zajmujące się lub interesujące problematyką konsumencką w branży deweloperskiej
KORZYŚCI Z UCZESTNICTWA:
Dzięki szkoleniu dowiecie się Państwo:
– jak poprawnie formować regulaminy i wzorce umów
-jak zmienia się ustawa o działalności deweloperskiej oraz jej wpływ na Deweloperów
-jak uniknąć odpowiedzialność w praktyce – specyfika branży deweloperskiej
-w jakim zakresie zmiany w ustawie konsumenckiej wpłyną na branżę deweloperską.
-jak kształtuje się najnowsze orzecznictwo UOKiK dla rynku
A ponad to:
Warsztat umożliwi Państwu zapoznanie się ze studium najbardziej problematycznym przypadków naruszenia prawa konsumenckiego w praktyce orzeczniczej Prezesa UOKiK. Spotkanie stworzy możliwość wymiany wiedzy oraz doświadczenia zarówno między uczestnikami jak i prowadzącymi. Nasi eksperci podczas warsztatu przekażą Państwu wiedzę, dzięki której bez przeszkód unikniecie narażania reputacji firmy oraz jej kosztów
9:00 – Rejestracja i poranna kawa
9:30 – Prawo w branży deweloperskiej – relacje z konsumentem w praktyce
• Ustawa Deweloperska w praktyce
• Praktyczny wpływ Ustawy Konsumenckiej na branżę deweloperską
• Nowe zasady komunikacji z konsumentami
• Obowiązek informacyjny w praktyce
• Uporządkowanie i podsumowanie wiążących przepisów
• Planowane zmiany prawne
* Czekamy na potwierdzenie Prelegenta
11:00 – Przerwa kawowa
11:20 – Naruszenia praw konsumentów na rynku deweloperskim w praktyce orzeczniczej Prezesa UOKIK
• Działania Prezesa UOKIK w zakresie ochrony konsumentów (naruszenia zbiorowych interesów konsumentów,
klauzule abuzywne, raporty rynkowe)
• Praktyka orzecznicza – najnowsze orzecznictwo
• Case study – przykłady decyzji Prezesa UOKIK dot. ochrony konsumentów
• Najbardziej problemowe orzecznictwo dla Deweloperów – wpływ na rynek
Katarzyna Górna, Adwokat, Affre i Wspólnicy
13:40 – Jak rzetelnie formułować regulaminy i wzorce umów w branży ubezpieczeniowej
• Klauzule abuzywne w Deweloperce – przegląd i omówienie najbardziej problemowych klauzul
• Dobre wzorce – zapisy umowne
• Umowa deweloperska w praktyce
• Zmiana wzorca umownego
• Prawidłowe funkcjonowanie regulaminów konsumenckich
• Dobre praktyki i najczęściej popełniane błędy
Martyna Wurm, Aplikant Radcowski, Associate, K&L Gates
15:00 – Odpowiedzialność Dewelopera w praktyce – jak funkcjonować by zminimalizować ryzyko
• Odpowiedzialność w razie niewykonania lub nienależytego wykonania umowy
• Charakterystyka relacji/ wątpliwości/ zastrzeżenia
• Odpowiedzialność z tytułu rękojmi i gwarancji – najczęstsze problemy
• Na co należy zwrócić szczególną uwagę – roszczenia klientów
• Odpowiedzialność na linii wykonawca deweloper – granice odpowiedzialności
Paweł Kuglarz, Partner , Kancelaria Wolf Theiss
16:30 – Zakończenie warsztatów. Wręczenie certyfikatów
- Katarzyna Górna, Adwokat, Affre i Wspólnicy
- Paweł Kuglarz, Partner, Kancelaria Wolf Theiss
- Martyna Wurm, Aplikant Radcowski, Associate, K&L Gates