PRAWO KONSUMENCKIE W BANKACH
- Klauzule niedozwolone w umowach – najnowsza praktyka
- Jak nie wprowadzać konsumenta w błąd
- Regulacje prawne wpływające na sytuację Banków
- Najnowsze orzecznictwa – Bank vs Konsument
- Umowy kredytowe z konsumentami
- Odwołania do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Case study
- Dobre praktyki
DATA I MIEJSCE:
13 czerwiec 2017 r.
Centrum Konferencyjne Golden Floor, Warszawa
Al. Jerozolimskie 123A, Centrum
Korzyści z uczestnictwa:
Prawa konsumenckie są regulowane zarówno dyrektywami unijnymi, jak i wieloma narodowymi systemami ochrony konsumentów. Funkcjonuje rozległy system przedstawiający obowiązki instytucji finansowych. Dostosowanie się Banków, ich klientów oraz organizacji broniących konsumentów do obowiązujących praw, może okazać się niezwykle trudne i determinować szereg problemów związanych z zawarciem prawidłowej umowy pomiędzy stronami.
Na warsztacie uczestnicy dowiedzą się, jakie elementy należy zawrzeć w umowach bankowych oraz na które aspekty należy zwrócić szczególną uwagę, by nie dopuścić do stosowania klauzul niedozwolonych. Dodatkowo prelegenci omówią najnowsze orzecznictwa oraz prawa konsumenta z punku widzenia UOKiK. Podczas szkolenia zostaną poruszone także tematy dotyczące wprowadzania konsumentów w błąd – jakie regulacje prawne wpływają na sytuację Banków oraz jakie kary obowiązują w przypadku nieprawidłowości. Ponadto, uczestnicy zapoznają się z wytycznymi postępowania w przypadku odwołań do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Warsztat kierujemy do:
- Warsztat polecamy przedsiębiorstwom działającym w branży bankowej, a w szczególności:
- działom prawnym
- działom finansowym
- działom obsługi klienta
- działom sprzedaży
- doradcom kredytowym
9:00 Rejestracja i poranna kawa
9.30 REKLAMA nie może wprowadzać w błąd
- regulacje prawne wpływające na sytuacje Banków
- jak nie wprowadzać konsumenta w błąd?
- analiza i omówienie najnowszego orzecznictwa
- jakie kary
- uwaga na szczegóły!
- najczęściej pojawiające się błędy
Marcin Trepka, Radca Prawny, K&L Gates
11:00 Przerwa
11.20 Klauzule niedozwolone w umowach – najnowsza praktyka
- kontrola wzorców umownych
- analiza i omówienie najnowszego orzecznictwa
- ryzyko klauzul abuzywnych – na co zwrócić szczególną uwagę
- niedozwolone elementy załączników do umów
- dobre praktykiMartyna Wurm, Aplikantka Radcowska , K&L Gates
13:00 Lunch
13.40 Praktyczna strona odwołań do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Na co uważać, czyli jakich działań zakazuje prawo konkurencji
- Kiedy UOKiK wszczyna postępowania
- O czym należy pamiętać wn trakcie postępowania
- Jakie mogą być skutki postępowania dla przedsiębiorcy
Marek Korcz, Radca Prawny,Kancelaria Łaszczuk i Wspólnicy
Dr. Paweł Marcisz, Adwokat, Kancelaria Łaszczuk i Wspólnicy
15:00 PRZERWA KAWOWA
15:10 UMOWA KREDYTU hipotecznego a prawo konsumenckie
- szczegółowa analiza praktyki orzeczniczej
- prawa konsumenta z punktu widzenia UOKiK
- wymagania wg obowiązujących przepisów
- najczęściej pojawiające się problemy
- na co zwrócić szczególną uwagę
Elżbieta Modzelewska-Wąchal,Radca Prawny, Kancelaria Radców Prawnych „Centrum Prawa Konkurencji”
16.30 ZAKOŃCZENIE WARSZTATU
Cena: 1295 zł + 23% VAT
Pobierz formularz