BANK vs KONSUMENT
Problematy PRAWA KONSUMENCKIEGO w praktyce
- Klauzule niedozwolone w umowach – najnowsza praktyka
- Jak nie wprowadzać konsumenta w błąd
- Regulacje prawne wpływające na sytuację Banków
- Najnowsze orzecznictwa – Bank vs Konsument
- Umowy kredytowe z konsumentami
- Odwołania do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Case study
- Dobre praktyki
DATA I MIEJSCE:
16 grudnia 2016 r.
Centrum Konferencyjne Golden Floor, Warszawa
Al. Jerozolimskie 123A, Centrum
Korzyści z uczestnictwa:
Prawa konsumenckie są regulowane zarówno dyrektywami unijnymi, jak i wieloma narodowymi systemami ochrony konsumentów. Funkcjonuje rozległy system przedstawiający obowiązki instytucji finansowych. Dostosowanie się Banków, ich klientów oraz organizacji broniących konsumentów do obowiązujących praw, może okazać się niezwykle trudne i determinować szereg problemów związanych z zawarciem prawidłowej umowy pomiędzy stronami.
Na warsztacie uczestnicy dowiedzą się, jakie elementy należy zawrzeć w umowach bankowych oraz na które aspekty należy zwrócić szczególną uwagę, by nie dopuścić do stosowania klauzul niedozwolonych. Dodatkowo prelegenci omówią najnowsze orzecznictwa oraz prawa konsumenta z punku widzenia UOKiK. Podczas szkolenia zostaną poruszone także tematy dotyczące wprowadzania konsumentów w błąd – jakie regulacje prawne wpływają na sytuację Banków oraz jakie kary obowiązują w przypadku nieprawidłowości. Ponadto, uczestnicy zapoznają się z wytycznymi postępowania w przypadku odwołań do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Warsztat kierujemy do:
- Warsztat polecamy przedsiębiorstwom działającym w branży bankowej, a w szczególności:
- działom prawnym
- działom finansowym
- działom obsługi klienta
- działom sprzedaży
- doradcom kredytowym
9.00 REJESTRACJA I PORANNA KAWA
9.30 REKLAMA nie może wprowadzać w błąd
– regulacje prawne wpływające na sytuacje Banków
– jak nie wprowadzać konsumenta w błąd?
– analiza i omówienie najnowszego orzecznictwa
– jakie kary
– uwaga na szczegóły!
– najczęściej pojawiające się błędy
Marcin Trepka, Radca Prawny, K & L Gates
11.00 PRZERWA KAWOWA
11.20 Klauzule niedozwolone w umowach – najnowsza praktyka
– kontrola wzorców umownych
– analiza i omówienie najnowszego orzecznictwa
– ryzyko klauzul abuzywnych – na co zwrócić szczególną uwagę
– niedozwolone elementy załączników do umów
– dobre praktyki
Martyna Wurm, Aplikantka Radcowska, K & L Gates
13.00 LUNCH
13.40 UMOWA KREDYTU hipotecznego a prawo konsumenckie
– szczegółowa analiza praktyki orzeczniczej
– prawa konsumenta z punktu widzenia UOKiK
– wymagania wg obowiązujących przepisów
– najczęściej pojawiające się problemy
– na co zwrócić szczególną uwagę
Marcin Jasiński, Radca Prawny,RKKW Kancelaria Radców Prawnych
Daniel Krajewski, Radca Prawny, RKKW Kancelaria Radców Prawnych
15:00 PRZERWA KAWOWA
15.10 Praktyczna strona odwołań do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
– case study
– wytyczne postępowania w przypadku odwołań
Jarosław Szewczyk, Adwokat, RKKW Kancelaria Radców Prawnych
16.30 ZAKOŃCZENIE WARSZTATU
Marcin Trepka, Radca Prawny, K & L Gates
Martyna Wurm, Aplikantka Radcpwska, K & L Gates
Marcin Jasiński, Radca Prawny,RKKW Kancelaria Radców Prawnych
Daniel Krajewski, Radca Prawny, RKKW Kancelaria Radców Prawnych
Jarosław Szewczyk, Adwokat, RKKW Kancelaria Radców Prawnych
Cena: 995 zł + 23% VAT do 4 listopada
1295 zł + 23% VAT po 4 listopada