Ekspert obsługi klienta w deweloperce – praktyka po pandemii
- Formy kontaktu z klientem (bezpośredni i zdalny) –podobieństwa i różnice
- Rodzaje spraw w pracy w obsłudze klienta
- Klient z problemem, roszczeniem lub reklamacją po zakupie
- Asertywność w bezpośrednim kontakcie z trudnym klientem
- Ćwiczenia praktyczne
- Ćwiczenia pełnych rozmów z klientem
24 Listopada 2021 r.
MIEJSCE WARSZTATÓW:
Centrum Konferencyjne Golden Floor
Al. Jerozolimskie 123A, 02-037 Warszawa
Korzyści uczestnika
Trening skierowany jest w pierwszej kolejności do osób, które pierwsze kroki w obsłudze klienta stawiały w czasach
pandemii i zdalnych kontaktów z klientami. Głównym celem szkolenia jest nabycie i rozwinięcie przez uczestników –
pracowników obsługi klienta w firmach deweloperskich – podstawowych umiejętności w zakresie bezpośredniej
komunikacji z klientem, kupił nieruchomość, obsługi przy przeprowadzaniu odbiorów i egzekwowaniu harmonogramu
płatności oraz przy zgłaszaniu przez klienta problemów i reklamacji np. dotyczących jakości wykonania inwestycji.
Uczestnicy treningu zapoznają się ze sposobami radzenia sobie w trudnych sytuacjach, które pojawiają się przy
bezpośredniej obsłudze klienta, technikami asertywnego odpowiadania na zaczepki klientów oraz metodami kontrolowania
stresu i odzyskiwania równowagi po wizycie klienta w biurze. Jednocześnie uczestnicy wypracują w ramach szkolenia
przydatne schematy reagowania na uzasadnione i nieuzasadnione roszczenia klienta, które pozwolą im tak rozmawiać z
klientami, by bezpośrednie rozmowy reklamacyjne były jak najkrótsze i jak najmniej konfliktowe.
Przebieg treningu i metody pracy
W skład treningu wchodzą krótkie wykłady teoretyczne oraz ćwiczenia praktyczne. W ramach części praktycznej (60
proc. czasu szkolenia) uczestnicy:
– zobaczą, czym rożni się obsługa zdalna od obsługi bezpośreniej,
– poznają procedury pracy z klientem w sytuacji wizyty klienta w biurze dewelopera,
– ćwiczą schematy odpowiadania klientom zgłaszającym określone problemy lub obiekcje w sposób bezpośredni,
– poznają i wdrażają indywidualne (dopasowane do własnej osobowości i sytuacji) scenariusze odpowiadania
agresywnym, zdenerwowanym, płaczącym i manipulującym klientom, a następnie ćwiczą (w razie potrzeby przed kamerą)
ich użycie w bezpośrednim kontakcie z wybranymi klientami.
Do kogo kierujemy warsztat :
• początkujących i zaawansowanych specjalistów ds. obsługi klienta, pracujących w biurach sprzedaży deweloperów,
• szefów działów sprzedaży firm deweloperskich,
• agentów i pośredników nieruchomości na rynku wtórnym,
• osób prywatnych sprzedających własne nieruchomości,
• osób planujących zakup nieruchomości, które chcą się przygotować do rozmów zakupowych.
9.00 – 11.00 Moduł pierwszy
Formy kontaktu z klientem (bezpośredni i zdalny) – podobieństwa i różnice
- Kontakt zdalny – za pośrednictwem emaila i komunikatorów. Jak właściwie pisać do klienta i na co należy uważać.
- Kontakt telefoniczny (głosowy) – co go wyróżnia i jak klienci reagują przez telefon.
- Komunikacja wideo i za pośrednictwem programów telekonferencyjnych – rodzaje i granice zastosowania.
- Klient w biurze czyli kontakt bezpośredni – o czym musisz wiedzieć.
Standardy i procedury fizycznej obsługi klienta
- Rola procedur w pracy z klientem. Na co należy uważać w obsłudze klientów w branży deweloperskiej.
- Wygląd i mowa ciała pracownika obsługi – podstawowe zasady zachowania się w kontaktach bezpośrednich.
- Powitanie klienta w biurze. Co można mu zaproponować, a na co lepiej uważać.
- Small talk, czyli jak nawiązać dobry kontakt z klientem w pierwszej fazie rozmowy.
- Budowanie zaufania w praktyce. Potrzeby psychologiczne i komunikacyjne klientów – o co musisz zadbać, by uniknąć
trudnych sytuacji. - Warunki, jakie trzeba spełnić, by klient był zadowolony z obsługi. Pięć warunków dobrej obsługi i ich rola w pracy w biurze dewelopera.
Rodzaje spraw w pracy w obsłudze klienta
- Obiekcje przed finalizacją zakupu: przy odbiorach i umawianiu notariusza.
- Klient zgłaszający się do Ciebie z obiekcją lub problemem – schematy rozmawiania, dzięki którym unikniesz trudnych
sytuacji. - Problemy i trudne sprawy w trakcie trwania procesu sprzedaży: usterki (np. przy odbiorze), rozliczenia finansowe, aneksy do umów, rozmowy z klientem w sprawie zmian lokatorskich.
- Komunikacja z klientem, który kupił: usterki, które wychodzą po zakupie (pęknięcie, grzyb), sytuacje kryzysowe (np. zalania), pozakupowe roszczenia klienta wobec dewelopera, trudności klienta w wywiązywaniu się z harmonogramu płatności.
11.00 – 11.30 Przerwa kawowa
11.30 – 14.00 Moduł drugi
Obiekcje i reklamacje klienta przy odbiorze nieruchomości
- Zasady prowadzenia odbiorów: kto na nich powinien być i jak się powinien zachowywać.
- Klient z obiekcjami przy odbiorze. Generalne zasady odpowiadania na uwagi i wymówki, które zgłasza klient lub osoby mu towarzyszące.
- Kategorie obiekcji przy odbiorze: od błahych wymówek do ciężkich stanów. Zasady reakcji na obiekcję w zależności od jej
wagi, typu i potencjalnej uciążliwości. - Podstawowe i zaawansowane techniki perswazji, manipulacji i wyprowadzania z równowagi, które mogą stosować klienci
przy odbiorach: jak na nie reagować.
Klient z problemem, roszczeniem lub reklamacją po zakupie
- Z czym i kiedy może przyjść do Ciebie klient po zakupie i jak należy mu odpowiedzieć.
- Klasyfikacja problemów: kogo należy z czym gdzie odesłać, a co lepiej samemu załatwić.
- Klient z problemem i przykładowe reakcje obsługi na problem – czego należy unikać.
- Przygotowanie do rozmowy z klientem, który może sprawić trudności
- Zebranie informacji o klientach i ich problemie. Identyfikacja potrzeb klientów.
- Dopasowanie odpowiedzi na potencjalne skargi, obiekcje i próby wymuszenia dodatkowych świadczeń od dewelopera.
- Po co rozmawiam: określenie celu głównego i celów pośrednich rozmowy z klientem. Zdefiniowanie własnych interesów,
punktów potencjalnej obrony oraz źródeł siły i ryzyka. - Argumentacja: ustalenie, co dokładnie należy powiedzieć klientowi. Przygotowanie i przećwiczenie odpowiedzi
w połączeniu z asertywnym sposobem komunikacji. - Praca nad własną postawą, czyli jak się psychologicznie przygotować do stresującej rozmowy. Rola właściwej interpretacji
sytuacji i odpowiednich mechanizmów kontrolnych.
Rozmowa z trudnym i zdenerwowanym klientem
- Pierwsze minuty fizycznej rozmowy. Identyfikacja typu i stylu komunikacyjnego rozmówcy.
- Klient zdenerwowany: po czym poznać, czy gniew jest szczery i jak uspokoić człowieka w stresie.
- Reakcja na serię krzyków, wymówek, obiekcji lub pretensji klienta, który w ogóle nas nie słucha.
- Argumenty i obiekcje klientów w trakcie rozmowy, której celem jest renegocjacja umowy: typowe i nietypowe. Techniki
odpierania obiekcji. - Osobowość klienta a przyjmowanie naszej argumentacji. Jak dyskutować z kimś, kto nie chce słuchać, gdyż przyszedł się
wyładować, a nie dyskutować?
Asertywność w bezpośrednim kontakcie z trudnym klientem
- Obrona własnych interesów – dlaczego jest trudniejsza w bezpośredniej rozmowie.
- Asertywna reakcja na roszczeniową, sarkastyczną lub lekceważącą postawę klienta.
- Emocje w pracy z klientem – jak nad nimi zapanować. Sposoby kontroli własnych emocji i wpływania na emocje drugiej
strony. - Budowanie asertywnego komunikatu w odpowiedzi na manipulacje.
- Techniki egzekwowania własnych praw w sposób nienapastliwy. Wyrażanie próśb i oczekiwań w jasny i bezpośredni sposób – jak to robić, gdy partner interakcji trudny i agresywny.
- Przekazywanie klientom informacji zwrotnych, gdy nas traktują tak, jak sobie nie życzymy.
14.00 – 14.30 Przerwa na Lunch
14.30 – 15.30 Moduł trzeci
Ćwiczenia praktyczne
- Symulacje trudnych rozmów z klientami przy odbiorach, windykacji płatności lub późniejszych rozmów reklamacyjnych (w zależności od działu, z którego pochodzi uczestnik). Wskazanie obszarów do poprawy.
- Analiza nagranych symulacji pod względem skuteczności uspokojenia zdenerwowanego klienta, udzielenia asertywnej
odpowiedzi manipulantowi itd. Uczestnicy otrzymują informacje zwrotne od prowadzącego i kolegów na sali na temat
własnych kompetencji i rekomendacje w kwestii ich rozwoju.
Cena: 1395 zł + 23% VAT
Pobierz formularz