Ekspert zarządzania pracą zdalną w praktyce
✓ Skuteczne praktyki planowania i organizowania pracy zdalnej swojej i pracowników
✓ Komunikacja i wymiana informacji oraz dokumentów ze współpracownikami i zespołem
✓ Skuteczne praktyki planowania i organizowania pracy zdalnej swojej i pracowników
✓ Delegowanie zadań w formie online
✓ Pracownik pracujący zdalnie – jak go zmotywować i nadzorować
✓ Monitorowanie i rozliczanie pracy zdalnej
✓ Informacje zwrotne dla członków zespołu
✓ Efektywne prowadzenie spotkań online
9 Czerwiec 2020 r.
Warsztaty on- line
Dlaczego warto wziąć udział :
Trening ma przede wszystkim charakter praktyczny –60 procent jego czasu zajmują ćwiczenia. Składają się na nie przede wszystkim rozmowy w parach i ich późniejsza analiza na forum grupy, dzięki której każdy uczestnik ma szansę dowiedzieć się, co zrobić, by zwiększyć swą skuteczność w zakresie zarządzania pracą zdalną. Dodatkowo w trakcie szkolenia prowadzone są dyskusje i burze mózgów nad konkretnymi problemami z zakresu zarządzania,motywowania pracowników i udzielania
informacji zwrotnych, zwłaszcza w aspekcie komunikacji online.
Do kogo kierujemy warsztat :
Do menadżerów rozpoczynających zarządzanie zespołami rozproszonymi i pracownikami zdalnymi
Do liderów projektów oraz kierowników projektów pracujących wirtualnie
Do specjalistów i pracowników pracujących w zespołach rozproszonych lub współpracujących z zespołami rozproszonymi, którzy chcą pracować bardziej efektywnie.
Do osób jakie mierzą się w swojej codziennej pracy z wyzwaniami pracy zdalnej z zespołem, przełożonymi lub z klientami w innych lokalizacjach.
Do pracowników działów HR, w organizacjach, w których występują rozproszone zespoły lub w których planowane jest ich wprowadzenie,a w szczególności:
✓ Kierownicy
✓ Dyrektorzy
✓ Wszystkie osoby zarządzające zespołem
10:00 Rejestracja
Skuteczne praktyki planowania i organizowania pracy zdalnej swojej i pracowników
• Rodzaje zespołów. Typ zespołu, którym kierujesz.
• Kim są ludzie w Twoim zespole i jak funkcjonują.
• Jak się pracuje w Twoim zespole. Sumienność członków grupy i normy grupowe względem wykonywanej pracy.
• Czynniki ułatwiające i utrudniające zarządzanie zespołem i komunikację w grupie.
• Komunikacja i wymiana informacji oraz dokumentów ze współpracownikami i zespołem
• Jak ludzie się od siebie różnią i jaki ma to wpływ na zarządzanie zespołem i komunikację z jego członkami.
• Komunikacja telefoniczna i jej specyfika. Analogie z kontaktami wideo.
• Komunikacja mailowa i za pośrednictwem komunikatorów.
• Style komunikacji pracowników. Różnice w stylach komunikowania, czyli co odróżnia zadaniowca od analityka (i obydwu od przyjaciela).
• Style zarządzania. W jakim stylu kierujesz swoimi ludźmi i co z tego wynika.
Skuteczne praktyki planowania i organizowania pracy zdalnej swojej i pracowników
• Bieżące zarządzanie czasem i zadaniami w Twojej pracy.
• Jak motywować samego siebie do najtrudniejszych zadań.
• Planowanie i organizacja pracy w zespole: podział zadań i zakresów odpowiedzialności.
• Planowanie pracy indywidualnych członków zespołu z uwzględnieniem specyfiki pracy zdalnej.
Delegowanie zadań w formie online
• Co to jest delegowanie zadań? Zarządzanie zespołem a zakresy delegowania.
• Początek rozmowy delegującej: informacja, co ma być zrobione oraz termin wykonania.
• Rozwinięcie informacji delegującej – uzasadnienie decyzji, określenie oczekiwanych rezultatów.
• Potwierdzenie delegowanego zadania w komunikacji online.
• Kluczowe błędy przy delegowaniu zadań. Jak ich unikać przy pracy zdalnej?
• Bariery komunikacyjne na linii pracownik-przełożony przy pracy zdalnej – jak sobie z nimi radzić.
Pracownik pracujący zdalnie – jak go zmotywować i nadzorować
• Motywacja jako czynnik różnicujący pracowników: skąd entuzjazm i zaangażowanie u jednych, a bierność u innych?
• Główne typy bodźców motywacyjnych, stosowanych w firmach.
• Motywacja przy pracy zdalnej – na co trzeba uważać.
• Przejrzystość decyzji o karach i nagrodach – znaczenie wizerunku sprawiedliwego szefa.
• Wpływ wybranych czynników motywujących na poziom zaangażowania pracowników.
• Spadek motywacji zespołu w sytuacji kryzysu lub spadku zamówień lub przy realizacji trudnego projektu – jak sobie z nim radzić w czasach koronawirusa.
Monitorowanie i rozliczanie pracy zdalnej
• Rola kontroli w kierowaniu zespołem. Jak kontrolujemy w przypadku pracy zdalnej.
• Monitoring działań w pracy online – kiedy i w stosunku do kogo go wdrażać?
• Rozliczanie pracy zdalnej: podstawowe zasady .
Informacje zwrotne dla członków zespołu
• Główne typy informacji zwrotnych: pozytywna (wzmacniająca) i negatywna (rozwojowa).
• Informacja dotycząca zadania i jego nieprawidłowego wykonania – jak ją przekazać, by nie zrazić podwładnego.
• Skuteczne techniki przekazywania informacji zwrotnych przy pracy zdalnej.
Efektywne prowadzenie spotkań online
• Oprogramowanie do prowadzenia spotkań online – krótka charakterystyka.
• Podstawowe zasady prowadzenia spotkań online.
• Przygotowanie do spotkania online w charakterze mówiącego.
• Przygotowanie w charakterze uczestnika lub słuchacza.
• Techniki rozpoczynania spotkań i wystąpień w ich trakcie.
• Story i intonacja jako klucze do utrzymania uwagi odbiorców.
• Zamykanie spotkania.
• Raport i podsumowanie po spotkaniu – kto i kiedy go sporządza, kto powinien go dostać.
13:30 Zakończenie
Cena: 650 zł + 23% VAT
Pobierz formularz