Relacje w CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH – odpowiedzialność, obowiązki, zasady
- Podział obowiązków między CUW a lokalnymi jednostkami
- Jasne zasady odpowiedzialności w działalności CUW
- Rozliczenia między podmiotami
- Jak zarządzać usługą w CUW
- Systemy kontroli wewnętrznej – audyt w CUW
- Dobre praktyki relacji w CUW
- Formalne zasady funkcjonowania relacji w CUW
DATA I MIEJSCE:
15 grudzień 2016 r.
Centrum Konferencyjne Golden Floor, Warszawa
Al. Jerozolimskie 123A, Centrum
Korzyści z uczestnictwa:
Centra Usług Wspólnych pozwalają na ograniczenie kosztów funkcjonowania przedsiębiorstw, zwłaszcza tych o rozproszonej terytorialnie strukturze. Do centrów przekonuje się coraz więcej przedsiębiorstw
z różnych sektorów gospodarczych. Prowadzenie działalności w ramach wielu podmiotów, najczęściej funkcjonujących również w ramach różnych lokalizacji, doprowadza często do niewspółmiernego
w stosunku do skali działalności, rozrostu kosztów w ramach procesów wspierających np. księgowych czy HR. Wiąże się to z faktem, że w przypadku prowadzenia przez każdy z podmiotów odrębnych działów administracyjnych, w skali całej grupy dochodzi do powielania tych samych procesów oraz tworzenia odmiennych standardów jakościowych. Docelowo prowadzi to do multiplikowania kosztów oraz braku możliwości osiągania efektu synergii.
Prelegenci opowiedzą, jak w praktyce zapobiegać powielaniu złych praktyk, odpowiednio podzielić obowiązki pomiędzy CUW a lokalnymi jednostkami oraz optymalizować koszty CUW utrzymując wysoką jakość obsługi Klienta. Zostaną poruszone kwestie ułożenia mierników usług tak, by ułatwić zarządzanie usługą . Szczegółowo przedstawiony zostanie także system kontroli wewnętrznej w CUW.
Uczestnicy otrzymają praktyczną wiedzę na temat możliwości rozwoju CUW w swoich Firmach, dowiedzą się jak działać efektywnie oraz jak unikać błędów decyzyjnych, a także jakie wyzwania stoją przed zarządcami, którzy biorą odpowiedzialność za działalność spółek.
Warsztat kierujemy do:
- Członków Zarządu,
- Dyrektorów finansowych
- Dyrektorów strategicznych i operacyjnych
- Dyrektorów rozwoju biznesu
- oraz innych przedstawicieli obszarów księgowych, administracyjnych, marketingowych, IT lub HR działających w obrębie CUW
9:00 – Rejestracja i poranna kawa
9:30 – Podział obowiązków pomiędzy CUW a lokalnymi jednostkami
– Dobre formalne zasady raportowania
– Dobre formalne zasady płatności
– Zasady komunikacji pomiędzy CUW a jednostkami lokalnymi
– Formalno-prawne możliwości podziału obowiązków
– Jasne zasady odpowiedzialności
– Dobre praktyki
Dariusz Kulgawczuk, Radca Prawny, Kancelaria RKKW
11:10 – Przerwa kawowa
11:30 – Rozliczenia między podmiotami
– Modele rozliczeń między podmiotami a CUW
– Ceny transferowe – na co zwrócić
szczególną uwagę?
– Najczęściej pojawiające się problemy
– Dobre praktyki
Paweł Wolany, Ekspert w zakresie cen transferowych, TP Advisory
13:10 – Lunch
14:00 – Jak zarządzać usługą w CUW?
– Ułożenie mierników usług, by ułatwić zarządzanie usługą
– Najczęściej pojawiające się trudności
– Case study
– Jak sprawdzić czy usługi są zbieżne z problemami
Konrad Korczak, Dyrektor Centrum Usług Procesowych Rachunkowości, Impel Business Solutions
15:15 – System kontroli wewnętrznej – audyt w CUW
– Zasady funkcjonowania
– Trudności przeprowadzenia audytu
– Sankcje
– Odpowiedzialność
– Zasady komunikacji podczas audytu w CUW
Aleksandra Motławska, Biegły Rewident,HLB M2
16:30 – Zakończenie warsztatów. Wręczenie certyfikatów
Dariusz Kulgawczuk, Radca Prawny, Kancelaria RKKW
Aleksandra Motławska, Biegły Rewident,HLB M2
Paweł Wolany, Ekspert w zakresie cen transferowych, TP Advisory
Konrad Korczak, Dyrektor Centrum Usług Procesowych Rachunkowości, Impel Business Solutions
Cena: 995 zł + 23% VAT
Pobierz formularz