Przewodnik stada – jak zapanować nad wystąpieniami przed małą grupą
Budowanie autorytetu – narzędzia skutecznego wyrażania swoich postaw
Proces grupowy – mechanika małych grup i przełamywanie ich wewnętrznych barier w trakcie prezentacji
Porywacz tłumu – jak wzbudzić zainteresowanie odbiorców?
Zaawansowane sygnały niewerbalne świadczące o profesjonalizmie
Dyskusje podczas spotkań – jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami ze słuchaczami?
Wystąpienia jednostronne – jak radzić sobie z przemówieniem przed większym audytorium?
KORZYŚCI Z UCZESTNICTWA:
Zwiększysz skuteczność wypowiadanych słów i dotrzesz do szerszej grupy odbiorców, dzięki poznaniu technik perswazyjnego konstruowania wypowiedzi
Dowiesz się jak zainteresować swoją opowieścią Twoich słuchaczy – dzięki warsztatowi tworzenia ciekawych informacji
Nauczysz się przykuwać uwagę odbiorców podczas prezentacji, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych i multimedialnych alternatyw dla pokazów slajdów takich jak Prezi, PawToon oraz SlideDog
Nauczysz się skutecznie reagować na trudne pytania i zastrzeżenia, dzięki treningowi profesjonalnych dyskusji
Zdobędziesz większą kontrolę nad swoją mową ciała, dzięki czemu w trakcie wystąpień poczujesz się pewniej i swobodniej
Bez względu na to czy występujemy przez zespołem pracowników, przekazując zadania do wykonania, przez zarządem, przekonując go do swoich pomysłów, salą pełną słuchaczy, którym opowiadamy o planach rozwoju firmy czy przed kamerą reprezentując swoją instytucję przed nieograniczoną publicznością, musimy zachować jednakowy profesjonalizm i opanować równie wiele aspektów swojej przemowy. Budowanie wizerunku osoby godnej zaufania, za którą gotowi są podążać wszyscy słuchacze, okazuje się dziś być jedną z najważniejszych umiejętności towarzyszących atutom biznesowych sprawnego managera.
Warsztat zaawansowanych wystąpień publicznych został zaprojektowany tak, by wynieść umiejętności uczestników na wyższy poziom, dzięki zastosowaniu nowoczesnych metod pracy z nośnikami medialnymi.
Praca z kamerą i mikrofonem w trakcie szkolenia umożliwia uczestnikom dogłębną analizę własnych zachowań przed publicznością i pozwolą uchwycić niuanse wpływające na sugestywność ich przekazu.
Dzień 1
9:00 – 9:30
9:30-11:30– Przewodnik stada – jak zapanować nad wystąpieniami przed małą grupą?
- Budowanie autorytetu – narzędzia skutecznego wyrażania swoich postaw
Diagramy wartości – jak znaleźć i nazwać wartość, którą chcemy przekazać? - Drzewa decyzyjne – efektywne formułowanie celu prezentacji
- Kreowanie wizerunku – jak wzbudzać uczucia odbiorców przekazu zgodne z intencją prezentującego?
- Proces grupowy – mechanika małych grup i przełamywanie ich wewnętrznych barier w trakcie prezentacji
Formowanie się – budowanie pozytywnego pierwszego wrażenia i zaciekawienie grupy - Etap burzy – przełamywanie oporów przed słuchaniem (radzenie sobie z tzw. efektem myślenia grupowego)
- Normalizowanie – budowanie atmosfery efektywnego słuchania
- Faza działania – call to action, jak przekonać słuchaczy do postępowania zgodnie z naszą intencją?
11:30 – 11:45 Przerwa Kawowa
11:45-13:15 – Porywacz tłumu – jak wzbudzić zainteresowanie odbiorców?
- Zaawansowane sygnały niewerbalne świadczące o profesjonalizmie
Praca z ubiorem – jak uczynić ze stroju dodatkowy atut? - Gesty wskazujące na profesjonalne przekazywanie wiedzy
- Gesty wskazujące na siłę i zaufanie prezentującego
- Gesty wskazujące na wspólnotę interesów prezentera oraz odbiorców
- Dyskusje podczas spotkań – jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami ze słuchaczami?
Najczęściej stosowane techniki manipulacyjne oraz strategie radzenia sobie z nimi (odkrywanie aluzji, metoda szczepionki, technika wspólnego dobra etc.) - 7 skutecznych strategii obrony przed presją – jak obronić swoje granice, kiedy rozmówca wywiera presję?
- Jak reagować, gdy nie znamy odpowiedzi na pytanie? Rodzaje zgody i dygresji w służbie wystąpień publicznych
- Nagranie 1 – nagranie krótkiej symulacji prezentacji wraz z serią pytań od publiczności w celu sprawdzenia indywidualnych umiejętności radzenia sobie z wystąpieniami przed małą grupą
13:15 – 14:15 Przerwa na lunch
14:15-16:00 – Wystąpienia jednostronne – jak radzić sobie z przemówieniem przed większym audytorium? (cz.1)
- Przygotowanie planu wystąpienia
Jak sporządzać notatki i tworzyć konspekt wystąpienia? - Techniki planowania otwarcia i zamknięcia wystąpienia (formalne, wzniosłe, literackie, aktorskie)
- Językowe mechanizmy przykuwania uwagi – presupozycje i wyrażenia oddziałujące na zmysły, czyli jak mówić, by nie stracić słuchacza?
- Osiąganie planowanych efektów – jak sprawić, by słuchacz zadziałał po wystąpieniu?
Formułowanie calls to action – przykłady sugestii działania w wystąpieniach publicznych - Tworzenie sugestywnych obrazów w wystąpieniach publicznych – podstawy storytellingu (dramaturgia, wyraziste postaci, pozytywne przesłanie, próby, przemiana)
- Odwoływanie się do wspólnych wartości prezentującego i grupy w wystąpieniach publicznych
16:00 – zakończenie pierwszego dnia szkolenia
Dzień 2
9:00-11:30 – Wystąpienia jednostronne – jak radzić sobie z przemówieniem przed większym audytorium? (cz. 2)
- Techniki selekcji i prezentacji danych – jak wybrać i przekazać najważniejsze informacje
Tworzenie infografik – zasady kumulowania danych w formach graficznych - Internetowe narzędzia tworzenia infografik – PiktoChart, Easil.ly
- Zasady tworzenia prezentacji w formie pokazów slajdów
- Multimedialne alternatywy dla pokazów slajdów – poza prezentacyjną strefą komfortu
Prezi – multimedialna, graficzna platforma tworzenia prezentacji na wystąpienia - PawToon – prezentacje multimedialne w formie krótkich filmów
- SlideDog – kreatywne sposoby pokazania różnych rodzajów dokumentów jednocześnie
11:30 – 11:45 Przerwa Kawowa
11:45-13:15 – Savoir-vivre prezentacji biznesowej
- Zasady poprawnego ubioru – komunikacja wizualna przez kolor i styl stroju
- Wykorzystanie przestrzeni do wystąpienia – budowanie kontaktu i panowanie nad stresem dzięki ruchowi, praca ze wskaźnikami, odwoływanie się do prezentacji multimedialnej
- Język prezentacji biznesowej – jak zwracać się do słuchaczy, by utrzymać ich zaufanie?
- Zasady korzystania z konspektów i pomocy podczas wystąpień publicznych
- Nagranie nr 2 – nagranie krótkiego wystąpienia wykorzystującego prezentację multimedialną
i elementy storytellingu, celem nagrania jest przekazanie ciekawej historii odwołującej się do treści ukazanej na slajdzie i wpisanie tego, w temat merytoryczny wystąpienia
13:15 – 14:15 Przerwa na lunch
14:15-16:00 – Analiza nagrań
Uczestnicy wspólnie z trenerem przeanalizują swoje wystąpienia, by znaleźć błędy popełniane
w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz pracy z audytorium.
Uzyskane wskazówki pozwolą indywidualnie zarządzić obszarami wymagającymi dalszej pracy
u każdego uczestnika szkolenia.
16:00 – zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów
Łukasz Janiec, Trener, konsultant, strateg, certyfikowany coach i trener
Trener, konsultant, strateg, certyfikowany coach i trener, autor programów szkoleniowych i edukacyjnych w metodologii Grywalizacji, autor publikacji branżowych, zajmuje się tworzeniem i realizacją projektów rozwojowych dla kluczowych klientów, kontrolą jakości realizacji projektów pod względem merytorycznym oraz współpracuje przy rozwoju oferty i tworzeniu nowych narzędzi. Psycholog w zakresie zarządzania, komunikacji i psychologii stosunków międzykulturowych.
Od ponad 6 lat prowadzi projekty szkoleniowo – doradcze dla klientów biznesowych przygotowując dla nich indywidualne rozwiązania procesowe i projektowe.